هز هزاره یک دانش آموز

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم افغانستان با آن رو به رو هستند مسئله فقر است. بر اساس آمار اداره احصائیه افغانستان بیش از نیمی از مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند. دلایل بیشماری را می توان برای این مشکل نام برد. از جمله ناامنی، مهارت پایین کارگران، توزیع نابرابر درآمد و فساد اداری گسترده. اما یکی از مهمترین دلایل فقر، سطح پایین سواد و عدم دسترسی فقرا به امکانات آموزشی مناسب است. به طوری که فرزندان خانواده های فقیر، به دلیل اینکه به امکانات آموزشی مناسب دسترسی ندارند، در بزرگسالی نمی توانند در بازار کار رقابت کنند و در نهایت فقر را از پدران خود به ارث می برند. و این دور باطل برای نسل های بعدی ادامه می یابد. متأسفانه این مشکل برای مردم هزاره شدیدتر است و هیولای فقر هر سال عده زیادی از مردم ما را به کام خود می کشد و می بلعد.

معرفی بنیاد:

بنیاد هزاره؛ یک بنیاد خیریه است که در سال 2018 با همّت عده ای از خیّرین افغانستانی مقیم در ایالات متحده امریکا و با شعار هر هزاره یک دالر و با هدف حمایت از جامعه هزاره افغانستان در بخش های صحت، معارف، فرهنگ و اقتصاد ایجاد گردیده است. این بنیاد می خواهد پلی باشد میان خیرّین و قشر محروم جامعه هزاره تا بتواند بخشی از مشکلات این مردم را برطرف سازد. در این راستا تا کنون طرح هایی مانند ارتقای ظرفیت معلمین مناطق مرکزی، صنایع دستی، کمک به بیجای شدگان جنگ های ارزگان، مالستان و جاغوری، کمک و امدادرسانی در حملات انتحاری غرب کابل و تداوی برخی از مجروحین و کمک به خانواده های شهداء را اجرا نموده است.

یکی از طرح های در دست اجرای بنیاد هزاره، طرح «حمایت از کودکان محروم از تحصیل هزاره» با شعار «هر هزاره یک دانش آموز» است.

معرفی پروژه:

در این طرح؛ بنیاد هزاره می خواهد حداقل تعداد 200 دانش آموز محروم از تحصیل را تحت حمایت و بورسیه خود قرار دهد. هدف از اجرای طرح، شامل ساختن و باز گرداندن کودکان محروم از تحصیل هزاره در مکتب است تا آنها بتوانند در بزرگسالی وارد بازار کار شوند و از فقر نجات یابند. ساحه تحت پوشش طرح مناطق فقیرنشین هزاره در کابل است. مشمولین طرح کودکان کار، کودکان بی سرپرست (و بد سرپرست)، ایتام و به طور کلی کودکان هزاره که به دلیل مشکلات مادی از تحصیل باز مانده اند می باشد. خیّرین می توانند با مبلغ 150 دالر امریکایی به طور سالانه یک دانش آموز را مورد حمایت خود قرار دهند. بنیاد هزاره این کودکان را در یک مکتب که در اختیار گرفته است جمع آوری می کند و علاوه بر آموزش، صحت جسمی و روانی آنها را زیر نظر می گیرد. اجرای این طرح دارای نتایج مثبت زیادی خواهد بود. از جمله ظرفیت سازی نسل آینده هزاره در افغانستان و پیشرفت آنها است. اجرای این طرح می تواند تأثیرات زیادی را بر آینده این کودکان بگذارد. کودکانی که اگر به حال خود رها شوند، چیزی جز تاریکی را نخواهند دید. اما با اجرای این طرح آینده روشنی در انتظار آنها خواهد بود.

درخواست حمایت:

بنیاد هزاره نیازمند یاری سبز شما مردم شریف و عزت مند است و دست یاری خود را به سوی شما دراز می کند. کودکان فقیر نیازمند حمایت شما هستند. شما می توانید با سهم گیری در این طرح و حمایت از یک دانش آموز با مبلغ 150دالر برای هر سال، حداقل یک کودک محروم از تحصیل را شامل مکتب ساخته و آینده اش را تضمین نمایید. پل های ارتباطی شما عزیزان با بنیاد هزاره       و       و       است. گزارش های مربوط به روند اجرای پروژه از همین طریق ارائه خواهد شد.

با تشکر

☎️ : 001-720-808-9000 (امریکا)
☎️ : 0093-748-34-5135 (کابل)
: info@hazarafoundation.org
www.hazarafoundation.org
FB: facebook.com/HazarasFoundation/